måndag 7 mars 2011

Sockor och halsband

Började på en strumpa i höstas,började på ny i vintras,nu i dagarna blev de färdiga!Fåt man stickat ett par/vinter så ska man väl klara sig...Nu har jag börjat sticka rosa benvärmare åt min ballerina,ska försöka skynda mig lite.Hon hoppas ju de blir färdiga i ett vips.


   De ser små ut,men de är faktiskt vuxenstorlek,det är väl nog min man som nappar dem åt sig.
Fixade detdär halsbandet som jag pratade om tidigare,det blev i brunt,använde mig av vaxad bommulstråd och träpärlor;knorr stl 12,10,6mm.Fast jag klippte till ett ordentligt låååångt band så blev det ändå kortare än vad jag hade tänkt,så jag får nog fixa ett nytt.Kanske i gult eller turkos till våren/sommaren:)......Video visning på detta halsband finns på suuri käsityötidningens hemsidor www.suurikasityo.fi
Ska vara ledig några dagar från jobbet nu så det blir hoppeligen endel pyssel.Så kanske det dyker upp något senast på torsdag.Ha en bra vecka allihopa!

1 kommentar: