måndag 25 april 2011

Påsk avslutning

Vilket väder det var i påsk!Blev inte mycket sittande i Hobbyrummet i allafall, satt på terassen och virkade/stickade istället (ni får se slutresultatet senare).
Lite påskpyssel blev det ännu för påsken.Ett dekorerat ägg som var målat gul redan ifjol, tänkte jag måste göra färdigt det i år, lite kraklerlack,färg band och blommor och så hittade jag en gullig servett hos mammas som hon ville ha en tavla av, det ville jag också så det blev lite decoupage på en kakelplatta.
Några påsktags till, jag tror nog en hel del blir över tills nästa påsk, även kort. Behöver ju inte göra kort nästa år!
Då vi flyttade till vårt hus fanns det ju en hel del grejer här som man kunde fynda och förnya,ett av påskäggen "fixade" jag till lite i år,gjorde en kant så den andra halvan sitter på sin plats.Tidigar har de endast varit som dekoration i något hörn, men iår fyllde jag dem med hemgjort godis som pricken på i!
Synd bara att vi inte hade en ända påskhäxa på besök! Nåja de blev nog uppätna ändå  av släkten under påskbrasbränningen. Ja, och så testade jag lite minicupcakes.
Det var väl allt för denhär påsken då! imorgon blir det lite kontorsjobb och sen full planering inför kommande projekt :)
Våren är här! NJUT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar